網路常轉寄這篇禱文,但我都沒注意看。直到前天安妮再次轉寄,我看了,也這樣在辦公室祈禱了,我發現真的很得力,特別在最近我感到軟弱的時候。與大家分享。


開工前的祈禱
Prayer Before Starting Wor



天父,我將祢的同在帶進這工作場所。
My Heavenly Father, as I enter this work place, I bring Your presence with me.


我宣告祢的平安、祢的恩典、祢的憐憫和祢完美的規律進入這辦公室。

I speak Your peace, Your grace, Your mercy, and Your perfect order into this office.


我承認祢的權能在這牆內將臨在於每一句話、每個念頭、每項決定、每一件事上。

I acknowledge Your power over all that will be spoken, thought, decided and done within these walls.


主,謝謝祢賜予我才能。

Lord, I thank You for the gifts You have blessed me with.


我承諾要為祢的榮耀,盡職地使用它們。

I commit to using them responsibly in Your honor. 


賜我充沛嶄新的力量投入職場工作。

Give me a fresh supply of strength to do my job.


祝聖我的專案、點子和體力,甚至使我最小的成就,也能榮耀祢。

Anoint my projects, ideas, and energy; so that even my smallest accomplishment may bring You glory.


主啊,當我困惑時,求祢引導。當我厭倦時,求祢激勵。當我失去熱情,求祢用聖神的光注入我。

Lord, when I am confused, guide me.  When I am weary, energize me.  When I am burned out, infuse me with the light of the Holy Spirit.


願我的工作和做事的方法,可以為今天接觸的人,帶來信心、喜樂和笑容。

May the work I do, and the way I do it bring faith, joy and a smile to all that I come in contact with today.


還有,當我離開辦公室,主,求祢保守我路途平安。賜福我的家人與家在我離開時一切平安。

And Lord, when I leave this place, give me traveling mercy. Bless my family and home to be in order as I left it.


主,為所有祢已經成就的、正在成就的、和將要成就的,我感謝祢。

Lord, I thank You for everything You've done, everything You're doing and everything You're going to do.


謹以深深的愛和感恩,奉耶穌的名祈禱,阿們。

In the name of Jesus I pray, with much love and thanksgiving. Amen. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    caro0620 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()